Лука Біганич
Лука
Дмитрович
Біганич відомий
в ділянці скульптури.
Із захованого
серед лемківських
гір села Волосате,
Ліського повіту,
де він народився,
пішки добрався
до Перемишля,
щоб продовжувати
науку в середній
школі. Та цього
не вистачало.
У 1955 році він,
як переселенець
1945 року в Україну,
вже випускник
скульптурного
факультету
Львівського
інституту
прикладного
і декоративного
мистецтва.
Ставши зрілим
майстром скульптури
Лука Біганич
створює, переважно,
жіночі портрети.
Він же ж автор
таких скульптур:
"Леся Українка",
білий мармур,
1959, що тепер находиться
в Київському
літературно-меморіальному
музеї поетеси;
"Марія Заньковецька",
штучний червоний
граніт, 1962, встановлений
у Львівському
театрі її імені;
"Соломія Крушельницька
в ролі Аїди",
штучний граніт,
1966; "Соломія Крушельницька",
камінь, 1967; "Солістка
Львівської
опери ім. І. Франка
Людмила Божко",
"Ольга Кобилянська"-портрет
письменниці,
який стоїть
перед театром
у Чернівцях;
"Уляна Кравченко",
граніт, 1971. Всі
повище згадані
скульптурні
твори виконані
майстром гладкої
поверхні, що
так вдало зображують
схожість портретованих
жінок. В них
зображено
їхню вродливість
і граціозність.
В багатьох
інших працях
скульптора
бачимо зацікавлення
постаттями
українських
історичних
осіб. Їм він
присвятив
твори під такими
назвами: "Богдан
Хмельницький",
"Руський богатир",
"Володимир
Гнатюк", "Володимир
Гжиицький",
"Слов'янський
першодрукар-лемко
Святопол Фіола"
й "Індіра Ґанді".
До 100-річчя з дня
смерті Т. Шевченка
Біганич створив
прекрасну
копмпозицію
"Нічого кращого
немає, як тая
мати молода...".
З-під його долота
народились
ще й такі твори:
"Скрипалька",
"Боян", "Портрет
лікаря", "Українська
баркарала",
"Пальма миру"
та інші. Він
автор надгробних
пам'ятників
на Личаківському
цвинтарі у
Львові, зокрема,
М. Онишкевичу
і Л. Грому. Помер
славний скульптор
26 вересня 1995 року
і похований
на вищезгаданому
кладовищі
у секції поля
номер 69.